Kayıt Ol'maz iseniz Linkleri ve Resimleri Göremezsiniz.Eğer Kayıtlı'İsenizGiriş Yapın
Moderatör Alımları Başlamıştır.Başvuru için TIKLA

    Pawno Rehberi | Detaylı Anlatım Arşivi (Tam 27 Bölüm)™| Dialog Oluşturma..

    Paylaş

    TRneco58
    Yönetim
    Yönetim

    >>Rep Puanı : 208
    >>Teşekkür Puanı : 1
    >>Mesaj Sayısı : 75
    >>Kayıt tarihi : 03/03/11
    >>Yaş : 23
    Erkek >>Doğum tarihi : 23/08/95
    >>Nerden : İstanbul

    Cüzdan
    Altın Altın: n/a
    Para Para: n/a

    default Pawno Rehberi | Detaylı Anlatım Arşivi (Tam 27 Bölüm)™| Dialog Oluşturma..

    Mesaj tarafından TRneco58 Bir Cuma Mart 04, 2011 9:05 pm


    1.Bölüm : Pawno Nedir ?

    Pawno , "pwn" formatında yazılan Sa:Mp modlarını "amx" formatına dönüştürerek Sa:Mp'da oynanılabilir hale getirmeye yarayan bir compilerdir.Pawnoya "pwn" formatında kod yazımında C# ile C+ dillerinden yararlanılmış bir dil kullanılmaktadır.Kullanımı gayet basittir fakat dilini öğrenmek için çok çalışmak gerekir.Eğer programla dillerinden bazılarını biliyorsanız öğrenmekte çok zorlanmazsınız.

    İyi Yönleri (WikiSamp'tan Alıntıdır..) :

    - Rahatlıkla kullanılabilir boyut.

    - Az bellek kullanımı.

    - Yanınızda kullanacağınız functionların listesinin bulunması.

    - SA-MP ile uyumlu olması.

    Eksileri (WikiSamp'tan Alıntıdır..) :

    - Büyük mod yapımları için çok zor.

    - Editor çok sade.

    - Vista sistemlerde çalıştırmanız için kullanıcı olarak açmanız gerekiyor.

    2.Bölüm Modlar ve Filterscriptler :


    Sa:Mp'ta oyun modları ve filterscriptler kullanılır.

    Sunucuda mutlaka bir oyun modu açık bulunur ve sunucuda bu moddaki verilerden yararlanılır.

    Filterscriptler ise , açılması zorunlu olmayan fakat modların yanında ek veriler bulunduran kodlamalardır.



    3. Bölüm : Modun başında bulunan tanıtım kodları :

    #include <includeismi> Kodu : Bu kodumuz moda , belirttiğimiz dosyadaki kodların eklenmesini sağlar.Örneğin "#include <a_samp>" yazdığımızda belirttiğimiz dosyanın (Eğer belirttiğiniz dosya pawno/include klasörü içindeyse bulunduğu klasörü belirtmenize gerek yok) içindeki kodlar , kodu koyduğumuz yere geçirilir.

    #define <defineismi> "tanıtılan kod veya değişken" Kodu : Bu kod ile modda daha sonra bir takım şeyleri ayrı ayrı yazmak yerine buradan tanıtarak hepsini yazabilirsiniz.Örneğin "#define TAKIMMESAJI "Takım oyuncuları dikkat!" " yazdınız.Bir daha modun içinde TAKIMMESAJI yazarsanız bunun yerine "Takım oyuncuları dikkat!" yazacak.Veya "#define TAKIMKODU "/takim" " yazdığınızda , modun içinde her TAKIMKODU yazdığınız yere bunun yerine /takim yazılır.

    new <tanıtımdeğişkeni> Kodu : Bu kod ile normalde dilin içinde olmayan bu yüzden moda tanıtmamız gereken kodları tanıtabiliriz.Örneğin "new playername = GetPlayerName(playerid);" yazarsak her playername yazdığımız yerde oyuncunun ismi yazar.

    forward <publicismi> Kodu : Bu kod ile moda ayrıca yerleştirdiğimiz (Bkz : Pawnodaki publicler) publicleri tanıtıyoruz.Örneğin "public PlayerDeath(playerid)" isimli bir public açtık.Bu publicin çalışması için modumuzun başına "forward PlayerDeath(playerid);" yazmamız gerekir.

    main() Kodu :

    Kod:
    main()

    {

       print("\n Yazınız.");

       print("Yazınız.\n");

       print("Yazınız.\n");

    }
    ...şeklinde yazılır.Buradaki print(""); içine yazdığınız yazılar , server açıldığında Samp-server.exe'de görünecek yazılardır.

    4.Bölüm : Publicler :

    Publicler , içindeki kodlarla belli zaman aralıklarında veya her zaman içindeki kodları sergilemeye yarayan kod bütünleridir.Örneğin "public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])" publicinin içinde oyundaki komutlar bulunur.Veya "public OnPlayerConnect(playerid)" içinde oyuncunun oyuna girdiği sırada neler olacağını belirten kodlar bulunur.Pawnoda iki çeşit publicler vardır.1-)Pawnonun içinde bulunan sabit publicler , 2-)"forward" kodu ile ayrıca ekleyebildiğimiz publicler..

    Sabit publicler :

    O

    * OnFilterScriptExit : Filterscriptlerde kullanılır.Filterscript veya server kapandığında Samp-server.exe'de neler yazması istediğinizi buradan ayarlayabilirsiniz.

    * OnFilterScriptInit : Filterscriptlerde kullanılır.Filterscript veya server açıldığında Samp-server.exe'de neler yazması istediğinizi buradan ayarlayabilirsiniz.

    * OnGameModeExit : Modlarda kullanılır.Mod veya server kapandığında Samp-server.exe'de neler yazması istediğinizi buradan ayarlayabilirsiniz.

    * OnGameModeInit : Modlarda kullanılır.Mod veya server açıldığında Samp-server.exe'de neler yazması istediğinizi buradan ayarlayabilirsiniz.

    * OnPlayerCommandText : Oyundaki komutları koyacağınız publictir.

    * OnPlayerConnect : Oyuncu oyuna girdiğinde olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.

    * OnPlayerDeath : Oyuncu öldüğünde olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.

    * OnPlayerDisconnect : Oyuncu oyundan çıktığında olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.

    * OnPlayerEnterCheckpoint : Oyuncunun checkpointe geldiğinde olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.

    * OnPlayerEnterRaceCheckpoint : Oyuncunun yarış checkpointinden çıktıktan sonra olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.

    * OnPlayerEnterVehicle : Oyuncu arabaya binerken olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.

    * OnPlayerExitVehicle : Oyuncu arabadan inerken olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.

    * OnPlayerKeyStateChange : Oyuncunun tuşlara bastığında olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.

    * OnPlayerLeaveCheckpoint : Oyuncunun checkpointten çıktıktan sonra olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.

    * OnPlayerLeaveRaceCheckpoint : Oyuncunun yarış checkpointinden çıktıktan sonra olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.

    * OnPlayerPickUpPickup : Oyuncunun pickupları aldığı sırada olmasını istediğiniz kodları koyacağınız publictir.

    * OnPlayerPrivmsg : Oyuncu özel mesaj attığında olmasını istediğiniz kodları yazacağını publictir.Örnek :(WikiSamp'tan alıntıdır..)

    Kod:
    public OnPlayerPrivmsg(playerid, recieverid, text[])
    {
        new RecName[24], PlayerName[24];
        GetPlayerName(recieverid, giveplayer, sizeof(giveplayer));
        GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName));
     
        if(!IsPlayerConnected(recieverid))
            return SendClientMessage(playerid, 0xAFAFAFAA, "INVALID ID!");
        if(recieverid == playerid)
            return SendClientMessage(playerid, 0xAFAFAFAA, "SERVER: The receiver can't be yourself.");
     
        GameTextForPlayer(playerid, "~n~~n~~n~~n~~n~~n~~n~~n~~n~~y~Private message ~r~Sent~y~.", 3000, 3);
        GameTextForPlayer(recieverid, "~n~~n~~n~~n~~n~~n~~n~~n~~n~~y~Private message ~r~Recieved~y~.", 3000, 3);
        PlayerPlaySound(playerid, 1057, 0.0, 0.0, 0.0);
        PlayerPlaySound(recieverid, 1057, 0.0, 0.0, 0.0);
     
        format(str, sizeof(str), "PM from %s(%i): %s", PlayerName, playerid, text);
        SendClientMessage(recieverid, 0x33AAFFFF, str);
     
        format(str, sizeof(str), "PM sent to %s(%i): %s", RecName, recieverid, text);
        SendClientMessage(playerid, 0x33AAFFFF, str);
        return true;
    }

    * OnPlayerRequestClass : Oyuncunun karakter seçimi sırasında olmasını istediğiniz kodları yazacağınız publictir.

    * OnPlayerSpawn : Oyuncunun spawn olduğu sırada olmasını istediğiniz kodları yazacağınız publictir.

    * OnPlayerText : Oyuncunun mesajlarının yönetildiği publictir.Örneğin bir oyuncu susturulmuşsa aşağıdaki gibi şekilde mesaj atamamasını sağlayabilirsiniz : (WikiSamp'tan Alıntıdır..)

    Kod:
    public OnPlayerText(playerid, text[])
    {
      // for example, if the variable mute[playerid] is set to 1, it will
      // stop the text from processing, otherwise it allows it to be sent.
      if(mute[playerid] == 1)
      {
          return false;
      }
      return true;
    }

    * OnVehicleDeath : Bir araba patladığında olmasını istediğiniz kodları yazacağınız publictir.

    * OnVehicleSpawn : "new" kodu ile tanıttığımız aracın spawn olduğunda olmasını istediğiniz kodları yazacağınız publictir.



    5. bölüm : Pawno'daki Kodlar :

    A

    * AddMenuItem : Menülere seçenek ekleyebildiğimiz kod çeşididir.

    * AddPlayerClass : OnGameModeInIt'e koyulur.Oyuncu seçimine karakter eklememizi sağlar.

    * AddStaticPickup : OnGameModeInIt'e koyulur.Pickup eklememizi sağlar.

    * AddStaticVehicle : OnGameModeInIt'e koyulur.Araç eklememizi sağlar.

    * AddVehicleComponent : Araçlara parça eklemeye yarar.

    * AllowAdminTeleport : Adminlerin menüdeyken haritada gitmek istedikleri yere sağ tıklayarak oraya gidebilmelerini sağlar.

    * AllowInteriorWeapons : OnGameModeInIt'e koyulur.Interiorlarda da silah kullanılmasını sağlar.

    * AllowPlayerTeleport : Oyuncuların menüdeyken haritada gitmek istedikleri yere sağ tıklayarak oraya gidebilmelerini sağlar.

    * ApplyAnimation : Belirtilen oyuncunun , belirtilen animasyonu yapmasını sağlar.


    B

    * Ban : Belirtilen oyuncunun banlanmasını sağlar.


    C


    * ChangeVehicleColor : Aracın renginin değiştirilmesini sağlar.

    * ClearAnimations : Oyuncunun animasyonlarının durmasını sağlar.

    * CreateExplosion : Patlatma yaratmayı sağlar.

    * CreateMenu : Menü oluşturmanızı sağlar.

    * CreateObject : Obje yaratmanızı sağlar.

    * CreatePickup : Pickup oluşturmanızı sağlar.

    * CreatePlayerObject : Oyuncu için pickup oluşturmanızı sağlar.

    * CreateVehicle : Araç oluşturmanızı sağlar.

    D


    * DestroyMenu : Belirtilen menünün kapanmasını sağlar.

    * DestroyObject : Belirtilen objenin yok olmasını sağlar.

    * DestroyPickup : Belirtilen pickupın yok olmasını sağlar.

    * DestroyPlayerObject : Belirtilen oyuncu objesinin yok olmasını sağlar.

    * DestroyVehicle : Belirtilen aracın yok olmasını sağlar.

    * DisableInteriorEnterExits : OnGameModeInIt'e koyulur.Interiorların giriş ve çıkışlarının kapanmasını sağlar.


    E

    * EnableStuntBonusForAll : Stunt bonuslarının herkes için açılıp kapanmasını sağlar.

    * EnableStuntBonusForPlayer : Stunt bonuslarının oyuncu için açılıp kapanmasını sağlar.

    * EnableZoneNames : OnGameModeInIt'e koyulur.Bulunan bölgenin isminin sağ altta görülmesini sağlar.


    G

    * GameModeExit : Modun bitmesini ve sıradaki modun açılmasını sağlar.

    * GameTextForAll : Herkes için ekranda yazı çıkmasını sağlar.

    * GameTextForPlayer : Oyuncu için ekranda yazı çıkmasını sağlar.

    * GetPlayerAmmo : Oyuncunun mermi sayısının alınmasını sağlar.

    * GetPlayerArmour : Oyuncunun kalkan miktarının alınmasını sağlar.

    * GetPlayerColor : Oyuncunun renginin alınmasını sağlar.

    * GetPlayerFacingAngle : Oyuncunun bakış açısının alınmasını sağlar.

    * GetPlayerHealth : Oyuncunun can miktarının alınmasını sağlar.

    * GetPlayerInterior : Oyuncunun bulunduğu interior idsinin alınmasını sağlar.

    * GetPlayerIp : Oyuncunun ip adresinin alınmasını sağlar.

    * GetPlayerMoney : Oyuncunun para miktarının alınmasını sağlar.

    * GetPlayerName : Oyuncunun isminin alınmasını sağlar.

    * GetPlayerPing : Oyuncunun ping miktarının alınmasını sağlar.

    * GetPlayerPos : Oyuncunun bulunduğu yerin koordinatlarının alınmasını sağlar.

    * GetPlayerScore : Oyuncunun skorunun alınmasını sağlar.

    * GetPlayerSkin : Oyuncunun skin idsinin alınmasını sağlar.

    * GetPlayerSpecialAction : Oyuncunun yaptığı animasyonun adının alınmasını sağlar.

    * GetPlayerState : Oyuncunun durumunun (Araba sürüyor , yürüyor , arabay biniyor vb..) alınmasını sağlar.

    * GetPlayerTeam : Oyuncunun bulunduğu takımın isminin alınmasını sağlar.

    * GetPlayerTime : Oyuncunun oyunundaki zamanın alınmasını sağlar.

    * GetPlayerVehicleID : Oyuncunun içinde bulunduğu arabanın idsinin bulunmasını sağlar.

    * GetPlayerWantedLevel : Oyuncunun aranma seviyesinin alınmasını sağlar.

    * GetVehicleHealth : Oyuncunun içinde bulunduğu aracın sağlığının alınmasını sağlar.

    * GetVehicleModel : Oyuncunun içinde bulunduğu aracın modelinin alınmasını sağlar.

    * GetVehiclePos : Oyuncunun içinde bulunduğu aracın koordinatlarının alınmasını sağlar.

    * GivePlayerMoney : Belirtilen oyuncuya belirtilen miktarda para verilmesini sağlar.

    * GivePlayerWeapon : Oyuncuya belirtilen silah idsine sahip silahın verilmesini sağlar.


    I

    * IsPlayerAdmin : "Eğer belirtilen oyuncu adminse" şartının konulmasını sağlar.

    * IsPlayerConnected : "Eğer belirtilen oyuncu oyundaysa" şartının konulmasını sağlar.

    * IsPlayerInAnyVehicle : "Eğer belirtilen oyuncu herhangi bir araçtaysa" şartının konulmasını sağlar.

    * IsPlayerInCheckpoint : "Eğer belirtilen oyuncu belirtilen checkpointteyse" şartının konulmasını sağlar.

    * IsPlayerInRaceCheckpoint : "Eğer belirtilen oyuncu belirtilen yarış checkpointindeyse" şartının konulmasını sağlar.

    * IsPlayerInVehicle : "Eğer belirtilen oyuncu belirtilen araçtaysa" şartının konulmasını sağlar.


    K

    * Kick : Belirtilen oyuncunun oyundan atılmasını (kicklenmesini) sağlar.

    * KillTimer : Belirtilen sayacın durdurulmasını sağlar.


    R


    * RemovePlayerFromVehicle : Belirtilen oyuncunun araçtan atılmasını sağlar.

    * RemovePlayerMapIcon : Oyuncunun haritasından belirtilen simgenin silinmesini sağlar.

    * RemoveVehicleComponent : Oyuncunun arabasından belirtilen parçaların silinmesini sağlar.

    * ResetPlayerMoney : Oyuncunun parasının sıfırlanmasını sağlar.

    * ResetPlayerWeapons : Oyuncunun silahlarının sıfırlanmasını sağlar.



    S


    * SendClientMessage : Belirtilen oyuncuya , belirtilen mesajın atılmasını sağlar.

    * SendClientMessageToAll : Bütün oyunculara belirtilen mesajın atılmasını sağlar.

    * SendDeathMessage : Bir oyuncu öldüğünde , ölümle ilgilerin yer aldığı mesajın atılmasını sağlar.

    * SetCameraBehindPlayer : Oyuncunun kamerasının normale dönmesini sağlar.

    * SetDisabledWeapons : OnGameModeInIt'e koyulur.Modda kullanılması yasak olan silahların idleri ile kullanılır.

    * SetGameModeText : OnGameModeInIt'e koyulur.Modun ismini belirtir.

    * SetGravity : Oyundaki yerçekimi oranının belirtilmesini sağlar.

    * SetNameTagDrawDistance : OnGameModeInIt'e koyulur.Oyuncularının birbirilerinin isimlerini ne kadar uzaklıktan görebileceklerinin ayarlanmasını sağlar.

    * SetObjectPos : Belirtilen objenin , belirtilen koordinatlara gitmesini sağlar.

    * SetPlayerAmmo : Oyuncunun mermi miktarının belirtilen miktara değiştirilmesini sağlar.

    * SetPlayerArmour : Oyuncunun kalkan miktarının belirtilen miktara değiştirilmesini sağlar.

    * SetPlayerCameraLookAt : Oyuncunun kamerasının belirtilen koordinatlara kenetlenmesini sağlar.

    * SetPlayerCameraPos : Oyuncunun kamerasının belirtilen koordinatlarda olmasını sağlar.

    * SetPlayerCheckpoint : Belirtilen checkpointlerde checkpoint oluşturmayı sağlar.

    * SetPlayerColor : Oyuncunun rengini belirtilen renge değiştirmeyi sağlar.

    * SetPlayerDisabledWeapons : Oyuncu için yasaklanan silahları belirtmeyi sağlar.

    * SetPlayerFacingAngle : Oyuncunun bakış açısının belirtilen açıya dönmesini sağlar.

    * SetPlayerHealth : Oyuncunun can miktarının belirtilen düzeye değişmesini sağlar.

    * SetPlayerInterior : Oyuncunun bulunduğu interior idsinin belirtilen interior idsine dönüşmesini sağlar.

    * SetPlayerMapIcon : Oyuncu için haritada belirtilen simgenin oluşmasını sağlar.

    * SetPlayerName : Oyuncunun ismini , belirtilen isme değiştirmeye yarar.

    * SetPlayerPos : Oyuncunun belirtilen koordinatlara gitmesini sağlar.

    * SetPlayerRaceCheckpoint : Belirtilen koordinatlarda oyuncu için yarış checkpointi oluşmasını sağlar.

    * SetPlayerScore : Oyuncunun skorunu belirtilen skora değişmesini sağlar.

    * SetPlayerSkin : Oyuncunun skininin belirtilen skin idsindeki skine dönüşmesini sağlar.

    * SetPlayerSpecialAction : Oyuncunun belirtilen animasyonu yapmasını sağlar.

    * SetPlayerTeam : Oyuncunun belirtilen takıma geçmesini sağlar.

    * SetPlayerTime : Oyuncunun oyunundaki zamanın belirtilen zamana dönüşmesini sağlar.

    * SetPlayerWantedLevel : Oyuncunun aranma seviyesinin belirtilen seviyeye değişmesini sağlar.

    * SetPlayerWeather : Oyuncunun oyunundaki havanın belirtilen havaya dönüşmesini sağlar.

    * SetTimer : Zamanlayıcı oluşturmaya yarar.Publicler ile kullanılır.(İleride detaylı olarak anlatacağım..)

    * SetTimerEx : Zamanlayıcı oluşturmaya yarar.Publicler ile kullanılır.(İleride detaylı olarak anlatacağım..)

    * SetVehicleHealth : Oyuncunun içinde bulunduğu aracın sağlığının belirtilen miktara değişmesini sağlar.

    * SetVehicleParamsForPlayer : Oyuncunun içinde bulunduğu aracın kilitlenmesini sağlar.1 koyarsanız araç kilitli olur , 0 koyarsanız kilitsiz olur.

    * SetVehiclePos : Oyuncunun içinde bulunduğu aracın belirtilen koordinatlara gitmesini sağlar.

    * SetVehicleToRespawn : Belirtilen aracın tekrar spawn olmasını sağlar.

    * SetWeather : OnGameModeInIt'e koyulur.Oyunun hava durumunun ayarlanmasını sağlar.

    * SetWorldTime : OnGameModeInIt'e koyulur.Oyunun zamanının ayarlanmasını sağlar.

    * ShowMenuForPlayer : Belirtilen menünün oyuncu için açılmasını sağlar.

    * ShowNameTags : OnGameModeInIt'e koyulur.1 olarak ayarlandığı zaman oyuncular oyundayken karakterlerinin üzerinde oyuncuların isimlerini görebilirler , 0 koyulursa göremezler.

    * ShowPlayerMarkers : OnGameModeInIt'e koyulur.1 olarak ayarlandığı zaman oyuncular haritada kimin nerede olduğunu görebilirler , 0 koyulursa göremezler.

    * SpawnPlayer : Belirtilen oyuncunun spawn olmasını sağlar.


    6. Bölüm : if Kodu :

    Bu kod , belirtilen işlevin belli bir şarta göre yapılmasını sağlar.

    Örneğin :

    Kod:
    SetPlayerInterior(playerid,10);[code]

    ..kodunun , sadece oyundu adminse olmasını istiyorsak şöyle yapmalıyız :

    [code]       if(IsPlayerAdmin(playerid))
           {
                SetPlayerInterior(playerid,10);[/code]

    ..bu sayede oyuncunun interiorunun 10 olması ; oyuncunun admin olması şartına bağlanmıştır.[/code]
    7. bölüm :

    "   for(new i; i<MAX_PLAYERS; i++)
       {" kodu :

        Bu kod , "i" harfinin , sunucudaki bütün oyuncuları temsil etmesini sağlar.

    Örneğin :

    [code]SetPlayerInterior(playerid,10);[/code]

    ..kodunun , sadece oyuncu için değil sunucudaki herkes için geçerli olmasını istiyorsak böyle yapmalıyız :

    [code]   for(new i; i<MAX_PLAYERS; i++)
       {
            SetPlayerInterior(i,10);[/code]


    8.bölüm : Komut eklemek :

      Pawno'da komut eklemek için kodlarımızı "OnPlayerCommandText" publicine koyacağız.

    Öncelikle şu şekilde bir kod ekliyoruz :

    [code]                        if(strcmp(cmdtext, "/komutismi", true) == 0)

            {[/code]


    ..buradan sonra komutumuzun içeriklerini koyuyoruz.
    Örneğin "/geber" yazdığımızda , komutu yazan kişinin ölmesini istiyorsak şöyle yapıyoruz :

    [code]      if(strcmp(cmdtext, "/geber", true) == 0)
    {
        SetPlayerHealth(playerid,0.0);
         return 1;
            }[/code]


    Birçok komut örneğine "Komut Örnekleri" bölümünden bakabilirsiniz.


    9.bölüm : Spawn eklemek :

    Bir oyuncunun doğacağı bilgileri içeren yani spawn bilgilerini içeren kod "AddPlayerClass"tır.


    Bu kod "OnGameModeInIt" publicine koyulmaktadır.

    "AddPlayerClass" kodu şu şekildedir :

    [code]AddPlayerClass(skinid(Bakınız:Skin IDler),X,Y,Z,bakış açısı,silah1'in idsi,silah1'in mermi sayısı,silah2'nin idsi,silah2'in mermi sayısı,silah3'ün idsi,silah3'in mermi sayısı);[/code]

    "skinid" : Oyuncunun doğduğunda alacağı skinin idsidir.IDler bölümünden Skin IDlerini bulabilirsiniz.
    "X,Y,Z" : Oyuncunun bulunduğu koordinatlardır.
    "bakış açısı" : Oyuncunun yüzünün baktığı açıdır.0 ila 360 derece arasında değiştirebilirsiniz.
    "silahlar ve mermi sayıları" : Oyuncunun sahip olacağı silahların idlerini ve mermi miktarlarını koyacağınız yerdir.Silah IDlerini , IDler bölümünden öğrenebilirsiniz.

    10.bölüm : Araba eklemek :

    Bir arabanın doğacağı bilgileri içeren yani arabanın spawn bilgilerini içeren kod "AddStaticVehicle"dir.

    Bu kod "OnGameModeInIt" publicine koyulmaktadır.

    "AddStaticVehicle" kodu şu şekildedir :

    [code]AddStaticVehicle(modelid,X,Y,Z,bakış açısı,arabanın 1.rengi,2.rengi);[/code]

    "modelid" : Arabanın modelid'sidir.IDler bölümünden Model IDlere ulaşabilirsiniz.
    "X,Y,Z" : Arabanın doğacağı yerin koordinatlarıdır.
    "bakış açısı" : Arabanın bakış açısıdır.0 ila 360 derece arasında değiştirebilirsiniz.
    "renkler" : Arabanın renklerini ayarlayacağınız yerdir.


    11.bölüm : Obje eklemek :

    Objeyi koyacağınız bilgileri içeren kod "CreateObject"tir.

    Bu kod modun her kısmına koyulabilir.

    Fakat sabit olmasını istiyorsanız "OnGameModeInIt"e koymalısınız.

    "CreateObject" kodu şu şekildedir :

    [code]CreateObject(modelid,X,Y,Z,rX,rY,rZ);[/code]

    "modelid": Objenizin idsidir.IDler bölümünden objelerin Model IDlerine ulaşabilirsiniz.
    "X,Y,Z" : Objenin bulunacağı yerin koordinatlarıdır.
    "rX,rY,rZ" : Dokunmayın.


    12.bölüm : PickUp eklemek :

    Bir PickUp'ın doğacağı bilgilerin bulunduğu kod "AddStaticPickup"tır.

    PickUplar , obje olan fakat aynı zamanda alınabilen nesnelerdir.

    PickUplar , "OnGameModeInIt" publicine eklenmelidir.

    "AddStaticPickup" kodu şu şekildedir :

    [code]AddStaticPickup(model,tür,X,Y,Z);[/code]

    "model" : PickUp'ın model ID'sidir.PickUp'ın Model IDlerine , IDler bölümünden ulaşabilirsiniz.
    "tür" : PickUp'ın türüdür.PickUp türleri (WikiSamp'tan Alıntıdır..) :

    [code]0    Item does not display
    1   Alınamaz ve tekrar spawn olmaz.
    2    Alınabilir ve bir süre sonra tekrar spawn olur.
    3    Alınabilir fakat tekrar spawn olmaz.
    4    Yaratıldıktan sonra yavaş yavaş yok olur.
    5    Yaratıldıktan sonra yavaş yavaş yok olur.
    8    Alınabilir ve yaratıldıktan sonra yavaş yavaş yok olur.
    9    Blows up on pick up.(Only pickuppable in Vehicle, no respawn)
    10    Blows up on pick up.(Only pickuppable in Vehicle, no respawn)
    11    Blows Up few seconds of creation*
    12    Blows Up few seconds of creation (car explosion? timer is the burning flame?)
    13    Slowly descends in Z and eventually goes through the floor (parachute?)X
    14    Sadece araç içindeyken alınabilir.
    15    Alınabilir fakat tekrar spawn olmaz.
    16-18    Alınamaz.
    19    Alınabilir fakat bir etki yaratmaz.
    20,21    Alınamaz.
    22    Alınabilir fakat tekrar spawn olmaz.
    23      Pickupable, doesn't disappear on pickup
    24+    Alınamaz.[/code]

    "X,Y,Z" : PickUp'ın bulunacağı yerin koordinatlarıdır.

    13.bölüm : Moddaki genel bilgiler.

    Modun açıldığından beri var olacak bilgilerdir.

    "OnGameModeInIt" publicine koyulması gerekirler.

    İşte moddaki genel bilgileri ayarlayacağımız kodların bir kısmı :

    "SetGameModeText(modismi);" : Modun ismini ayarlayacağımız koddur.

    "ShowNameTags(show);" : Oyuncuların üzerilerinde isimlerinin yazıp yazmayacağını ayarlamak içindir.Parantez içine 1 koyarsanız görünür , 0 koyarsanız görünmez.

    "ShowPlayerMarkers(show);" : Oyuncuların bulundukları yerlerin haritada görünüp görünmeyeceğinin ayarlanmasını sağlar.Parantez içine 1 koyarsanız görünür , 0 koyarsanız görünmez.

    "LimitGlobalChatRadius(Float:chat_radius);" : Modda oyuncuların birbirleriyle konuşabilecekleri uzaklığın ayarlandığı koddur.Parantez içine koyduğunuz sayı , konuşma uzaklık sınırıdır.

    "GameModeExit();" : Modun kapanmasını sağlar."OnGameModeInIt" publicine koyulması zorunlu değildir.

    "AllowInteriorWeapons(allow);" : Modda interiorlarda da silah kullanılıp kullanılmayacağının ayarlanması içindir.Parantez içine 1 koyarsanız kullanılır , 0 koyarsanız kullanılmaz.

    "SetWeather(weatherid);" : Moddaki hava durumunun ayarlanacağı yerdir.WeatherIDlere , IDler bölümünden ulaşabilirsiniz.

    "SetGravity(Float:gravity);" : Moddaki yer çekiminin ayarlanması içindir.Parantez içine yazdığınız sayı yerçekimini belirtir.(0.8 en idealdir.)

    "AllowAdminTeleport(allow);" : Modda adminlerin haritadan istedikleri yere sağ tıklayıp oraya teleport olup olamayacaklarını ayarlar.1 koyarsanız olabilirler , 0 koyarsanız olamazlar.

    "EnableZoneNames(enable);" : Modda bulunduğunuz yerin adının sağ altta yazıp yazmamasının ayarlandığı yerdir.Parantez içine 1 koyarsanız yazar , 0 koyarsanız yazmaz.

    "UsePlayerPedAnims();" : Modda oyuncuların yürüyüşlerinin normal olmasını sağlar.

    "DisableInteriorEnterExits();" : Moddaki interiorların giriş ve çıkışlarının bulunmamasını sağlar.

    "SetNameTagDrawDistance(Float:distance);" : Oyuncuların birbirlerinin üzerindeki isimleri görebilecekleri uzaklığın ayarlandığı koddur.Parantez içine koyduğunuz sayı , görebilecekleri uzaklık sınırıdır.


    14.bölüm : Pawnodaki terimler :

    Pawno'da kullanılan birçok terim vardır.

    Bunlardan bazıları :

    -Public : Publicler , içindeki kodlarla belli zaman aralıklarında veya her zaman içindeki kodları sergilemeye yarayan kod bütünleridir.Örneğin "public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])" publicinin içinde oyundaki komutlar bulunur.Veya "public OnPlayerConnect(playerid)" içinde oyuncunun oyuna girdiği sırada neler olacağını belirten kodlar bulunur.Pawnoda iki çeşit publicler vardır.1-)Pawnonun içinde bulunan sabit publicler , 2-)"forward" kodu ile ayrıca ekleyebildiğimiz publicler..

    -Kodlar : Moddaki her türlü veri , bilgi ve döngü oluşumunun sağlandığı yazılardır.Pawno'nun bir nevi kelimeleri gibidir.Bütün işlevler kodlarla sağlanır.

    -Döngü : Pawno'daki birden çok kod veya kod topluluğuyla oluşturulan verilerdir.Örneğin bir oyuncunun bir yere ışınlanmasını sağlıyoruz.Fakat ayrı bir public içinde oyuncunun bulunduğu yerde bulunan oyunculara belli bir mesaj gönderileceğini ayarlıyoruz.Bu sayede bir döngü oluşuyor.

    -Komut : Modda yazıldığında , belirtilen kodlara göre veriler oluşan yazılardır.Adından da anlaşılacağı gibi , yazıldığında içindeki kodlarla ilgili komut verir ve bu komutlar modda gerçekleşir.

    -Tanıtım : Pawno'daki dilin içinde bulunmayan kelimeleri , kodları veya publicleri tanıtmadır.Örneğin "araba1" isimli bir araba bulunmazken "new araba1 = ..." kodu ile bu arabayı tanıtabiliriz.


    15.bölüm : Takım eklemek :

    Öncelikle modun başına şunu ekliyoruz :

    [code]static gTeam[MAX_PLAYERS];

    forward SetPlayerToTeamColor();

    #define TEAM_TAKIMISMI 0

    #define TEAM_TAKIMISMI 1

    #define TEAM_TAKIMISMI 2

    .
    .
    .[/code]

    Bu takımımızın isimlerini ayarlamamıza yarıyor.


    Sonra modun herhangi bir yerine bunu ekliyoruz :

    [code]SetPlayerClass(playerid, classid) {

       if(classid == 0) {

       gTeam[playerid] = TEAM_TAKIMISMI;

       } else if(classid == 1) {

       gTeam[playerid] = TEAM_TAKIMISMI;

       } else if(classid == 2) {

       gTeam[playerid] = TEAM_TERORIST;


    .
    .
    .




       }

    }[/code]

    Buradan hangi oyuncuyu seçersek hangi takım olacağımızı ayarlıyoruz.

    "classid" : "OnGameModeInIt" publicindeki "AddPlayerClass" kodlarının sıralaması.Yani classid 0 , en baştaki "AddPlayerClass"i belirtir.


    Sonra "OnPlayerRequestClass" publicine bu kodu ekliyoruz :

    [code]   SetPlayerClass(playerid, classid);[/code]

    Sonra takımların rengini ayarlamak için modun sonuna şunu ekliyoruz :

    [code]public SetPlayerToTeamColor(playerid)
    {

       if(gTeam[playerid] == TEAM_TAKIMISMI)
    {
       SetPlayerColor(playerid,COLOR_ISTEDIGINIZRENK);
          }
       else if(gTeam[playerid] == TEAM_TAKIMISMI)
    {
       SetPlayerColor(playerid,COLOR_ISTEDIGINIZRENK);
          }
    .
    .
    .

       return 1;
    }[/code]


    Bu kod ile de oyuncunun hangi takımdaysa , belirlediğimiz rengi almasını sağladık.

    Takımımız hazır , modda takımımız "TEAM_TAKIMISMI" olarak tanıtıldı.


    16.bölüm IDler :

    Pawno'da birçok şeyde türleri belirlemek için idler kullanılır.

    Silahlar , araçlar , objeler vb. gibi...

    Şimdi bunların idlerini görelim :

    Silah IDleri :

    0  Yumruk
    1  Eletakılan Demir
    2  Golf Sopası
    3  Cop
    4  Bıçak
    5  Beyzbol Sopası
    6  Kürek
    7  Bilardo Sopası
    8  Kılıç
    9  Elektirikli Testere
    10  Mor Dildo
    11  Kücük Beyaz Vibratör
    12  Büyük Beyaz Vibratör
    13  Gümüş Vibratör
    14  Çicek
    15  Baston
    16  El Bombası
    17  Gaz Bombası
    18  Molotof Kokteyli
    ---
    22  9mm
    23  susturuculu 9mm
    24  Desert Eagle
    25  Pompalı
    26  Sawnoff pompalı
    27  Combat pompalı
    28  Uzi
    29  SMG(Mp5)
    30  AK47
    31  M4
    32  Tec9
    33  Tüfek
    34  Sniper
    35  Bazuka
    36  otomatik nişanlı Bazuka
    37  Alev Silahı
    38  MiniGun
    39  Çantalı Bomba
    40  Patlatıcı(çantalı bombayı patlatır)
    41  Spray
    42  Yangın Söndürücü
    43  Kamera
    44  Gece Görüş gözlüğü
    45  Isı gözlüğü
    46  Parasut


    Araç IDleri :

    Vehicle ID: 400
    Vehicle Name: Landstalker
    Category: Off Road
    Modifications: Trans Fender



    Vehicle ID: 401
    Vehicle Name: Bravura
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender



    Vehicle ID: 402
    Vehicle Name: Buffalo
    Category: Sport Vehicles
    Modifications: Transfender



    Vehicle ID: 403
    Vehicle Name: Linerunner
    Category: Industrial
    Modifications: None



    Vehicle ID: 404
    Vehicle Name: Perenniel
    Category: Station Wagons
    Modifications: Trans Fender


    Vehicle ID: 405
    Vehicle Name: Sentinel
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender



    Vehicle ID: 406
    Vehicle Name: Dumper
    Category: Unique Vehicles
    Modifications: None



    Vehicle ID: 407
    Vehicle Name: Firetruck
    Category: Public Service
    Modifications: None



    Vehicle ID: 408
    Vehicle Name: Trashmaster
    Category: Industrial
    Modifications: None

    Image:Vehicle_409.jpg

    Vehicle ID: 409
    Vehicle Name: Stretch
    Category: Unique Vehicles
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_410.jpg

    Vehicle ID: 410
    Vehicle Name: Manana
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_411.jpg

    Vehicle ID: 411
    Vehicle Name: Infernus
    Category: Sport Vehicles
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_412.jpg

    Vehicle ID: 412
    Vehicle Name: Voodoo
    Category: Lowriders
    Modifications: Loco Low Co

    Image:Vehicle_413.jpg

    Vehicle ID: 413
    Vehicle Name: Pony
    Category: Industrial
    Modifications: None

    Image:Vehicle_414.jpg

    Vehicle ID: 414
    Vehicle Name: Mule
    Category: Industrial
    Modifications: None

    Image:Vehicle_415.jpg

    Vehicle ID: 415
    Vehicle Name: Cheetah
    Category: Sport Vehicles
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_416.jpg

    Vehicle ID: 416
    Vehicle Name: Ambulance
    Category: Public Service
    Modifications: None

    Image:Vehicle_417.jpg

    Vehicle ID: 417
    Vehicle Name: Leviathan
    Category: Helicopters
    Modifications: None

    Image:Vehicle_418.jpg

    Vehicle ID: 418
    Vehicle Name: Moonbeam
    Category: Station Wagons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_419.jpg

    Vehicle ID: 419
    Vehicle Name: Esperanto
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_420.jpg

    Vehicle ID: 420
    Vehicle Name: Taxi
    Category: Public Service
    Modifications: Transfender

    Image:Vehicle_421.jpg

    Vehicle ID: 421
    Vehicle Name: Washington
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_422.jpg

    Vehicle ID: 422
    Vehicle Name: Bobcat
    Category: Industrial
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_423.jpg

    Vehicle ID: 423
    Vehicle Name: Mr Whoopee
    Category: Unique Vehicles
    Modifications: None

    Image:Vehicle_424.jpg

    Vehicle ID: 424
    Vehicle Name: BF Injection
    Category: Off Road
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_425.jpg

    Vehicle ID: 425
    Vehicle Name: Hunter
    Category: Helicopters
    Modifications: None

    Image:Vehicle_426.jpg

    Vehicle ID: 426
    Vehicle Name: Premier
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_427.jpg

    Vehicle ID: 427
    Vehicle Name: Enforcer
    Category: Public Service
    Modifications: None

    Image:Vehicle_428.jpg

    Vehicle ID: 428
    Vehicle Name: Securicar
    Category: Unique Vehicles
    Modifications: None

    Image:Vehicle_429.jpg

    Vehicle ID: 429
    Vehicle Name: Banshee
    Category: Sport Vehicles
    Modifications: None

    Image:Vehicle_430.jpg

    Vehicle ID: 430
    Vehicle Name: Predator
    Category: Boats
    Modifications: None

    Image:Vehicle_431.jpg

    Vehicle ID: 431
    Vehicle Name: Bus
    Category: Public Service
    Modifications: None

    Image:Vehicle_432.jpg

    Vehicle ID: 432
    Vehicle Name: Rhino
    Category: Public Service
    Modifications: None

    Image:Vehicle_433.jpg

    Vehicle ID: 433
    Vehicle Name: Barracks
    Category: Public Service
    Modifications: None

    Image:Vehicle_434.jpg

    Vehicle ID: 434
    Vehicle Name: Hotknife
    Category: Unique Vehicles
    Modifications: None

    Image:Vehicle_435.jpg

    Vehicle ID: 435
    Vehicle Name: Article Trailer
    Category: Trailers
    Modifications: None

    Image:Vehicle_436.jpg

    Vehicle ID: 436
    Vehicle Name: Previon
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_437.jpg

    Vehicle ID: 437
    Vehicle Name: Coach
    Category: Public Service
    Modifications: None

    Image:Vehicle_438.jpg

    Vehicle ID: 438
    Vehicle Name: Cabbie
    Category: Public Service
    Modifications: Transfender

    Image:Vehicle_439.jpg

    Vehicle ID: 439
    Vehicle Name: Stallion
    Category: Convertibles
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_440.jpg

    Vehicle ID: 440
    Vehicle Name: Rumpo
    Category: Industrial
    Modifications: None

    Image:Vehicle_441.jpg

    Vehicle ID: 441
    Vehicle Name: RC Bandit
    Category: RC Vehicles
    Modifications: None

    Image:Vehicle_442.jpg

    Vehicle ID: 442
    Vehicle Name: Romero
    Category: Unique Vehicles
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_443.jpg

    Vehicle ID: 443
    Vehicle Name: Packer
    Category: Industrial
    Modifications: None

    Image:Vehicle_444.jpg

    Vehicle ID: 444
    Vehicle Name: Monster
    Category: Off Road
    Modifications: None

    Image:Vehicle_445.jpg

    Vehicle ID: 445
    Vehicle Name: Admiral
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_446.jpg

    Vehicle ID: 446
    Vehicle Name: Squallo
    Category: Boats
    Modifications: None

    Image:Vehicle_447.jpg

    Vehicle ID: 447
    Vehicle Name: Seasparrow
    Category: Helicopters
    Modifications: None

    Image:Vehicle_448.jpg

    Vehicle ID: 448
    Vehicle Name: Pizzaboy
    Category: Bikes
    Modifications: None

    Image:Vehicle_449.jpg

    Vehicle ID: 449
    Vehicle Name: Tram
    Category: Unique Vehicles
    Modifications: None

    Image:Vehicle_450.jpg

    Vehicle ID: 450
    Vehicle Name: Article Trailer 2
    Category: Trailers
    Modifications: None

    Image:Vehicle_451.jpg

    Vehicle ID: 451
    Vehicle Name: Turismo
    Category: Sport Vehicles
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_452.jpg

    Vehicle ID: 452
    Vehicle Name: Speeder
    Category: Boats
    Modifications: None

    Image:Vehicle_453.jpg

    Vehicle ID: 453
    Vehicle Name: Reefer
    Category: Boats
    Modifications: None

    Image:Vehicle_454.jpg

    Vehicle ID: 454
    Vehicle Name: Tropic
    Category: Boats
    Modifications: None

    Image:Vehicle_455.jpg

    Vehicle ID: 455
    Vehicle Name: Flatbed
    Category: Industrial
    Modifications: None

    Image:Vehicle_456.jpg

    Vehicle ID: 456
    Vehicle Name: Yankee
    Category: Industrial
    Modifications: None

    Image:Vehicle_457.jpg

    Vehicle ID: 457
    Vehicle Name: Caddy
    Category: Unique Vehicles
    Modifications: None

    Image:Vehicle_458.jpg

    Vehicle ID: 458
    Vehicle Name: Solair
    Category: Station Wagons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_459.jpg

    Vehicle ID: 459
    Vehicle Name: Berkley's RC Van
    Category: Industrial
    Modifications: None

    Image:Vehicle_460.jpg

    Vehicle ID: 460
    Vehicle Name: Skimmer
    Category: Airplane
    Modifications: None

    Image:Vehicle_461.jpg

    Vehicle ID: 461
    Vehicle Name: PCJ-600
    Category: Bikes
    Modifications: None

    Image:Vehicle_462.jpg

    Vehicle ID: 462
    Vehicle Name: Faggio
    Category: Bikes
    Modifications: None

    Image:Vehicle_463.jpg

    Vehicle ID: 463
    Vehicle Name: Freeway
    Category: Bikes
    Modifications: None

    Image:Vehicle_464.jpg

    Vehicle ID: 464
    Vehicle Name: RC Baron
    Category: RC Vehicles
    Modifications: None

    Image:Vehicle_465.jpg

    Vehicle ID: 465
    Vehicle Name: RC Raider
    Category: RC Vehicles
    Modifications: None

    Image:Vehicle_466.jpg

    Vehicle ID: 466
    Vehicle Name: Glendale
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_467.jpg

    Vehicle ID: 467
    Vehicle Name: Oceanic
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_468.jpg

    Vehicle ID: 468
    Vehicle Name: Sanchez
    Category: Bikes
    Modifications: None

    Image:Vehicle_469.jpg

    Vehicle ID: 469
    Vehicle Name: Sparrow
    Category: Helicopters
    Modifications: None

    Image:Vehicle_470.jpg

    Vehicle ID: 470
    Vehicle Name: Patriot
    Category: Off Road
    Modifications: None

    Image:Vehicle_471.jpg

    Vehicle ID: 471
    Vehicle Name: Quad
    Category: Bikes
    Modifications: None

    Image:Vehicle_472.jpg

    Vehicle ID: 472
    Vehicle Name: Coastguard
    Category: Boats
    Modifications: None

    Image:Vehicle_473.jpg

    Vehicle ID: 473
    Vehicle Name: Dinghy
    Category: Boats
    Modifications: None

    Image:Vehicle_474.jpg

    Vehicle ID: 474
    Vehicle Name: Hermes
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_475.jpg

    Vehicle ID: 475
    Vehicle Name: Sabre
    Category: Sport Vehicles
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_476.jpg

    Vehicle ID: 476
    Vehicle Name: Rustler
    Category: Airplane
    Modifications: None

    Image:Vehicle_477.jpg

    Vehicle ID: 477
    Vehicle Name: ZR-350
    Category: Sport Vehicles
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_478.jpg

    Vehicle ID: 478
    Vehicle Name: Walton
    Category: Industrial
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_479.jpg

    Vehicle ID: 479
    Vehicle Name: Regina
    Category: Station Wagons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_480.jpg

    Vehicle ID: 480
    Vehicle Name: Comet
    Category: Convertibles
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_481.jpg

    Vehicle ID: 481
    Vehicle Name: BMX
    Category: Bikes
    Modifications: None

    Image:Vehicle_482.jpg

    Vehicle ID: 482
    Vehicle Name: Burrito
    Category: Industrial
    Modifications: None

    Image:Vehicle_483.jpg

    Vehicle ID: 483
    Vehicle Name: Camper
    Category: Unique Vehicles
    Modifications: None

    Image:Vehicle_484.jpg

    Vehicle ID: 484
    Vehicle Name: Marquis
    Category: Boats
    Modifications: None

    Image:Vehicle_485.jpg

    Vehicle ID: 485
    Vehicle Name: Baggage
    Category: Unique Vehicles
    Modifications: None

    Image:Vehicle_486.jpg

    Vehicle ID: 486
    Vehicle Name: Dozer
    Category: Unique Vehicles
    Modifications: None

    Image:Vehicle_487.jpg

    Vehicle ID: 487
    Vehicle Name: Maverick
    Category: Helicopters
    Modifications: None

    Image:Vehicle_488.jpg

    Vehicle ID: 488
    Vehicle Name: San News Maverick
    Category: Helicopters
    Modifications: None

    Image:Vehicle_489.jpg

    Vehicle ID: 489
    Vehicle Name: Rancher
    Category: Off Road
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_490.jpg

    Vehicle ID: 490
    Vehicle Name: FBI Rancher
    Category: Public Service
    Modifications: None

    Image:Vehicle_491.jpg

    Vehicle ID: 491
    Vehicle Name: Virgo
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_492.jpg

    Vehicle ID: 492
    Vehicle Name: Greenwood
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_493.jpg

    Vehicle ID: 493
    Vehicle Name: Jetmax
    Category: Boats
    Modifications: None

    Image:Vehicle_494.jpg

    Vehicle ID: 494
    Vehicle Name: Hotring Racer
    Category: Sport Vehicles
    Modifications: None

    Image:Vehicle_495.jpg

    Vehicle ID: 495
    Vehicle Name: Sandking
    Category: Off Road
    Modifications: None

    Image:Vehicle_496.jpg

    Vehicle ID: 496
    Vehicle Name: Blista Compact
    Category: Sport Vehicles
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_497.jpg

    Vehicle ID: 497
    Vehicle Name: Police Maverick
    Category:
    Modifications: None

    Image:Vehicle_498.jpg

    Vehicle ID: 498
    Vehicle Name: Boxville
    Category: Industrial
    Modifications: None

    Image:Vehicle_499.jpg

    Vehicle ID: 499
    Vehicle Name: Benson
    Category: Industrial
    Modifications: None


    Image:Vehicle_500.jpg

    Vehicle ID: 500
    Vehicle Name: Mesa
    Category: Off Road
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_501.jpg

    Vehicle ID: 501
    Vehicle Name: RC Goblin
    Category: RC Vehicles
    Modifications: None

    Image:Vehicle_502.jpg

    Vehicle ID: 502
    Vehicle Name: Hotring Racer
    Category: Sport Vehicles
    Modifications: None

    Image:Vehicle_503.jpg

    Vehicle ID: 503
    Vehicle Name: Hotring Racer
    Category: Sport Vehicles
    Modifications: None

    Image:Vehicle_504.jpg

    Vehicle ID: 504
    Vehicle Name: Bloodring Banger
    Category: Saloons
    Modifications: None

    Image:Vehicle_505.jpg

    Vehicle ID: 505
    Vehicle Name: Rancher
    Category: Off Road
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_506.jpg

    Vehicle ID: 506
    Vehicle Name: Super GT
    Category: Sport Vehicles
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_507.jpg

    Vehicle ID: 507
    Vehicle Name: Elegant
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_508.jpg

    Vehicle ID: 508
    Vehicle Name: Journey
    Category: Unique Vehicles
    Modifications: None

    Image:Vehicle_509.jpg

    Vehicle ID: 509
    Vehicle Name: Bike
    Category: Bikes
    Modifications: None

    Image:Vehicle_510.jpg

    Vehicle ID: 510
    Vehicle Name: Mountain Bike
    Category: Bikes
    Modifications: None

    Image:Vehicle_511.jpg

    Vehicle ID: 511
    Vehicle Name: Beagle
    Category: Airplane
    Modifications: None

    Image:Vehicle_512.jpg

    Vehicle ID: 512
    Vehicle Name: Cropduster
    Category: Airplane
    Modifications: None

    Image:Vehicle_513.jpg

    Vehicle ID: 513
    Vehicle Name: Stuntplane
    Category: Airplane
    Modifications: None

    Image:Vehicle_514.jpg

    Vehicle ID: 514
    Vehicle Name: Petrol Tanker
    Category: Industrial
    Modifications: None

    Image:Vehicle_515.jpg

    Vehicle ID: 515
    Vehicle Name: Roadtrain
    Category: Industrial
    Modifications: None

    Image:Vehicle_516.jpg

    Vehicle ID: 516
    Vehicle Name: Nebula
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_517.jpg

    Vehicle ID: 517
    Vehicle Name: Majestic
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_518.jpg

    Vehicle ID: 518
    Vehicle Name: Buccaneer
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_519.jpg

    Vehicle ID: 519
    Vehicle Name: Shamal
    Category: Airplane
    Modifications: None

    Image:Vehicle_520.jpg

    Vehicle ID: 520
    Vehicle Name: Hydra
    Category: Airplane
    Modifications: None

    Image:Vehicle_521.jpg

    Vehicle ID: 521
    Vehicle Name: FCR-900
    Category: Bikes
    Modifications: None

    Image:Vehicle_522.jpg

    Vehicle ID: 522
    Vehicle Name: NRG-500
    Category: Bikes
    Modifications: None

    Image:Vehicle_523.jpg

    Vehicle ID: 523
    Vehicle Name: Cop Bike HPV1000
    Category: Public Service
    Modifications: None

    Image:Vehicle_524.jpg

    Vehicle ID: 524
    Vehicle Name: Cement Truck
    Category: Industrial
    Modifications: None

    Image:Vehicle_525.jpg

    Vehicle ID: 525
    Vehicle Name: Towtruck
    Category: Unique Vehicles
    Modifications: None

    Image:Vehicle_526.jpg

    Vehicle ID: 526
    Vehicle Name: Fortune
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_527.jpg

    Vehicle ID: 527
    Vehicle Name: Cadrona
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_528.jpg

    Vehicle ID: 528
    Vehicle Name: FBI Truck
    Category: Public Service
    Modifications: None

    Image:Vehicle_529.jpg

    Vehicle ID: 529
    Vehicle Name: Willard
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_530.jpg

    Vehicle ID: 530
    Vehicle Name: Forklift
    Category: Unique Vehicles
    Modifications: None

    Image:Vehicle_531.jpg

    Vehicle ID: 531
    Vehicle Name: Tractor
    Category: Industrial
    Modifications: None

    Image:Vehicle_532.jpg

    Vehicle ID: 532
    Vehicle Name: Combine Harvester
    Category: Unique Vehicles
    Modifications: None

    Image:Vehicle_533.jpg

    Vehicle ID: 533
    Vehicle Name: Feltzer
    Category: Convertibles
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_534.jpg

    Vehicle ID: 534
    Vehicle Name: Remington
    Category: Lowriders
    Modifications: Loco Low Co

    Image:Vehicle_535.jpg

    Vehicle ID: 535
    Vehicle Name: Slamvan
    Category: Lowriders
    Modifications: Loco Low Co

    Image:Vehicle_536.jpg

    Vehicle ID: 536
    Vehicle Name: Blade
    Category: Lowriders
    Modifications: Loco Low Co

    Image:Vehicle_538.jpg

    Vehicle ID: 538
    Vehicle Name: Freight (Train)
    Category: Unique Vehicles
    Modifications: None

    Image:Vehicle_537.jpg

    Vehicle ID: 537
    Vehicle Name: Brownstreak (Train)
    Category: Unique Vehicles
    Modifications: None

    Image:Vehicle_539.jpg

    Vehicle ID: 539
    Vehicle Name: Vortex
    Category: Unique Vehicles
    Modifications: None

    Image:Vehicle_540.jpg

    Vehicle ID: 540
    Vehicle Name: Vincent
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_541.jpg

    Vehicle ID: 541
    Vehicle Name: Bullet
    Category: Sport Vehicles
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_542.jpg

    Vehicle ID: 542
    Vehicle Name: Clover
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_543.jpg

    Vehicle ID: 543
    Vehicle Name: Sadler
    Category: Industrial
    Modifications: None

    Image:Vehicle_544.jpg

    Vehicle ID: 544
    Vehicle Name: Firetruck
    Category: Public Service
    Modifications: None

    Image:Vehicle_545.jpg

    Vehicle ID: 545
    Vehicle Name: Hustler
    Category: Unique Vehicles
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_546.jpg

    Vehicle ID: 546
    Vehicle Name: Intruder
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_547.jpg

    Vehicle ID: 547
    Vehicle Name: Primo
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_548.jpg

    Vehicle ID: 548
    Vehicle Name: Cargobob
    Category: Helicopters
    Modifications: None

    Image:Vehicle_549.jpg

    Vehicle ID: 549
    Vehicle Name: Tampa
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_550.jpg

    Vehicle ID: 550
    Vehicle Name: Sunrise
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_551.jpg

    Vehicle ID: 551
    Vehicle Name: Merit
    Category: Saloons
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_552.jpg

    Vehicle ID: 552
    Vehicle Name: Utility Van
    Category: Industrial
    Modifications: None

    Image:Vehicle_553.jpg

    Vehicle ID: 553
    Vehicle Name: Nevada
    Category: Airplane
    Modifications: None

    Image:Vehicle_554.jpg

    Vehicle ID: 554
    Vehicle Name: Yosemite
    Category: Industrial
    Modifications: None

    Image:Vehicle_555.jpg

    Vehicle ID: 555
    Vehicle Name: Windsor
    Category: Convertibles
    Modifications: Trans Fender

    Image:Vehicle_556.jpg

    Vehicle ID: 556
    Vehicle Name: Monster "A"
    Category: Off Road
    Modifications: None

    [hr]

    ...

      Forum Saati Cuma Kas. 16, 2018 5:15 am